КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ №31
ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
МЕТОДИЧНЕ
ОБ`ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ
ФІЗИКИ І ІНФОРМАТИКИ
ОБ`ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ
ФІЗИКИ І ІНФОРМАТИКИ
Голова
методичного об`єднання:
Тютюнова Оксана
Іванівна
2017-2018 н.р.
Проблема, над якою працює методоб’єднання
вчителів фізики і
інформатики :
«Підвищення
ефективності та якості уроку для здійснення розвивально-компетентнісного
підходу, що
передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток
певних мисленнєвих навичок».
Вчителі спрямовують свою роботу
на впровадження наскрізних ліній на уроках фізики і інформатики, що забезпечить
формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях. Реалізація цих ліній
забезпечується під час розв’язування практико-орієнтованих задач, ситуативних вправ,
проектної діяльності тощо. Вчителі МО використовують навчальні проекти, технології
групового навчання , навчання у грі , дискусії конференції, які суттєво
доповнюють традиційні форми і методи. Такі
уроки спонукають до продуктивної праці, пробуджують інтерес до вивчення
предмета, запалюють вогонь творчості, виховують наполегливість, почуття
впевненості, віри у свої сили спонукають до творчої діяльності.
Пріоритетні напрямки роботи МО:
1.Впровадження наскрізних ліній на уроках фізики і інформатики, що
забезпечить формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.
2.Організувати навчально-виховний
процес
з фізики, астрономії,
інформатики так, щоб не лише дати
дитині знання, а навчити ними користуватися. Бо знання та вміння
взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві
компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні, праці
(Проект «Обдарована дитина»).
3. Впроваджувати педагогіку партнерства –
спілкування, взаємодія та спів-
праця між учителем, учнем і батьками. Учні, батьки та
вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими
однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за
результат.
4.Участь у роботі над
проектом «Єдиний інформаційний простір»: наскрізне використання ІКТ на
уроках фізики, астрономії та
інформатики має стати
інструментом забезпечення успіху нової української школи
5.Робота над проектом «Плекаємо
патріотів України»: роль і місце
місцевого і краєзнавчого
матеріалу на уроках
фізики,астрономії та інформатики
для розвитку пізнавальних
і розумових здібностей
учнів.
6.Оновлення змісту
освіти з фізики,
інформатики та астрономії
згідно з концепцією Нової української школи на основі
широкого використання Нових освітніх стандартів що ґрунтуються на
«Рекомендаціях Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових
компетентностей освіти впродовж життя» (18.12.2006) (проект «Інновації у
сучасній школі»).
5.Творче використання
додаткових джерел та
варіативних навчальних посібників
на уроках з
метою поглиблення знань
учнів з предметів.
6.Науково-дослідницька діяльність
учнів, як одна
з форм розвитку
та заохочення творчих
здібностей обдарованих дітей.
Робота із здібними
та обдарованими учнями
в рамках різних
форм роботи (предметних
олімпіад, конкурсів, турнірів) ((Проект «Обдарована дитина»).
7. Вчителям МО працювати на засадах “педагогіки партнерства”. А саме:
- повага до
особистості;
• доброзичливість
і позитивне ставлення;
• довіра у
відносинах;
• діалог –
взаємодія – взаємоповага;
• розподілене
лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього,
горизонтальність зв’язків);
• принципи
соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань,
обов’язковість виконання домовленостей)
8. Використання та
вдосконалення різновидів самостійної
роботи на уроках
та в позакласній
роботі.
ТЕМАТИКА ЗАСІДАНЬ
ЗАСІДАННЯ І
(Організаційне)
Тема: Концепція Нової школи ВЕРЕСЕНЬ
№
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1
|
Аналіз
роботи МО за минулий рік
|
Тютюнова О.І.
|
2
|
Обговорення та затвердження
плану роботи МО
на новий навчальний рік.
|
Тютюнова О.І.
|
3.
|
Розглянути
концепцію Нової школи
|
Тютюнова О.І.
|
4.
|
Ознайомлення з
інструктивно-методичним
листом про вивчення
фізики і інформатики у 2017-2018
навчальному році та
навчальною програмою з фізики і інформатики для
загальноосвітніх
навчальних закладів.
|
Лучко Н.О..
|
5
|
Представлення
та затвердження календарних планів на новий навчальний рік.
|
Учителі МО
|
6
|
Затвердження
календарних планів індивідуального навчання
|
Учителі МО
|
7
|
Вивчення нормативних
документів щодо планування
та викладання фізики,
інформатики , астрономії в
школі.
|
Бартюк М.П.
|
8
|
Розгляд
ключові компетентностей, які в
концепції Нової української школи , та як інформатика і фізика сприяють
розвитку цих компетентностей
|
Бартюк М.П.
|
9
|
Ознайомлення
з планами роботи
вчителів та обговорення індивідуальних тем,
над якими вони
працюють.
|
Учителі МО
|
10
|
Про підготовку
до шкільних та
міських олімпіад з
фізики, інформатики.(Проект «Обдарована дитина»)
|
Бевзюк Т.В.
|
11
|
Підготувати
учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер-2016» (Проект
«Обдарована дитина»)
|
Учителі кафедри
|
12
|
Розподіл
доручень та завдань між членами МО на новий навчальний рік
|
Тютюнова О.І.
|
13
|
Особливості ведення класних журналів |
Пруц О.В.
|
ЗАСІДАННЯ ІІ
жовтень
ТЕМА. Наскрізне
застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі має
стати інструментом забезпечення успіху нової української школи.
№
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1.
|
Підсумки
шкільної олімпіади юних
фізиків, інформатиків. (Проект
«Обдарована дитина»)
|
Учителі кафедри
|
2.
|
Круглий стіл « Застосування
інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі» (обмін
досвідом): (Проект «Обдарована дитина»)
- організація науково-дослідницької роботи з
учнями;
- робота з обдарованими дітьми;
- результативність навчання в випускних класах, якість знань.
|
Учителі кафедри
|
3.
|
Презентація
електронних уроків з фізики і інформатики та
можливість їх використання в
мультимедійному класі. (Проект
«Єдиний інформаційний простір»)
|
Єринова
А.І
|
4.
|
Обмін
досвідом учителів, членів
МО. Проект «Інновації у сучасній школі»
|
Грушко
М.І.
|
5.
|
Підсумок участі у Всеукраїнському конкурсі
«Бобер-2017» (Проект «Обдарована дитина»)
|
Пруц
О.В.
|
6.
|
Огляд новинок методичної,
психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
|
Лиса
А.В
|
7.
|
Формування професійної мотивації школярів у
процесі навчання (Проект «Профільне навчання»)
|
Бондарчук
Ю.І.
|
ЗАСІДАННЯ ІІІ
Тема: Знання
та вміння,
взаємопов’язані з ціннісними
орієнтирами учня, формують його
життєві компетентності, потрібні
для успішної самореалізації у
житті, навчанні та праці
Січень
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1.
|
Підсумки
міської олімпіади з
фізики, інформатики.
Висвітлення їх результатів
в шкільній газеті, та на шкільному
Інтернет сайті. (Проект «Єдиний
інформаційний простір»)
|
Лучко
Н.О.
|
2.
|
Круглий стіл (обмін досвідом): Знання та
вміння,
взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами
учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної
самореалізації у житті, навчанні та праці
Реформа
освіти
|
Учителі кафедри
|
3
|
Підсумки
успішності з фізики,
інформатики за І
семестр 2016-2017
навчального року.
|
Бартюк
М.П.
|
4.
|
Затвердження календарних планів та планів
індивідуального навчання
|
Тютюнова
О.І.
|
5
|
Звіт
вчителів кафедри про
роботу щодо поповнення
кабінетів дидактичними матеріалами.
|
Учителі кафедри
|
6.
|
Підготовка до проведення тижня фізики і
інформатики.
Затвердження графіку відкритих уроків та
відкритих виховних заходів
|
Тютюнова
О.І.
|
7
|
Ознайомлення з новинками
навчально-методичної літератури, з періодичними виданнями. Обговорення статей
з методики викладання фізики, інформатики
|
Лучко
Н.О.
|
8
|
Підготовка учнів до обласних олімпіад з
фізики і інформатики
|
Учителі кафедри
|
ЗАСІДАННЯ ІV
ТЕМА. Ефективне використання нових
педагогічних технологій з метою вироблення в
учнів умінь практичного
та творчого застосування
набутих знань Березень
№
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1
|
Круглий стіл. Тема: «Ефективне використання нових педагогічних технологій з метою вироблення в учнів умінь практичного та творчого застосування набутих знань» |
Єринова
А.І.
|
2
|
Організація
диференційованої самостійної навчальної діяльності учнів засобами
проектної технології.
|
Грушко
М.І.
|
3.
|
Відвідування
та обговорення відвіданих
уроків під час методичного тижня
|
Учителі кафедри
|
4.
|
Підсумки проведення методичного тижня
|
Учителі кафедри
|
5.
|
Обговорення
матеріалів періодичної преси.
|
Учителі кафедри
|
6
|
«Формування критичного мислення на уроках
фізики» (Проект «Інновації у сучасній школі»)
|
Бевзюк
Т.В.
|
7
|
«Групова форма організації діяльності учнів
на уроках фізики» (Проект «Інновації у сучасній школі»)
|
Бондарчук
Ю.І.
|
8
|
«Використання мережевих
технологій у підвищенні фахового рівня» (Проект «Єдиний інформаційний
простір»)
|
Лучко
Н.О.
|
9
|
Ознайомлення
з системою роботи вчителів, що атестуються
|
Бартюк
М.П.
|
10
|
Взяти участь у Всеукраїнському конкурсі з
фізики «Левеня-2017» (Проект «Обдарована дитина»)
|
Тютюнова
О.І.
|
ЗАСІДАННЯ V
ТЕМА. Роль зовнішнього тестування і
якість шкільної
освіти.
Травень
№
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1
|
Про виконання навчальних програм
|
Бевзюк
Т.В.
|
2
|
Аналіз відкритих уроків, проведених членами
МО за навчальний рік.
|
Бартюк
М.П.
|
3
|
Аналіз участі учнів у предметних конкурсах
|
Пркц
О.В.
|
4
|
Стан
організації і проведення
повторення програмового матеріалу.
|
Учителі кафедри
.
|
5
|
Про
підготовку учнів 11-х
класів до зовнішнього
тестування .
|
Лучко Н.О.
Бевзюк Т.В.
|
6
|
Обмін
досвідом вчителів з
даної теми.
|
Учителі кафедри
|
7
|
Рекомендації
та побажання щодо роботи
творчої групи на
2018-2019 навчальний рік.
|
Учителі кафедри
|
ЗАСІДАННЯ І
(Організаційне) ВЕРЕСЕНЬ
№
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1.
|
Обговорення та затвердження
плану роботи МО
на новий навчальний рік.
|
Тютюнова О.І.
|
2.
|
Ознайомлення з
інструктивно-методичним
листом про вивчення
фізики і інформатики у 2014-2015
навчальному році та
навчальною програмою з фізики і інформатики для
загальноосвітніх
навчальних закладів.
|
Тютюнова О.І.
|
3.
|
Вивчення нормативних
документів щодо планування
та викладання фізики,
інформатики , астрономії в
школі.
|
Лучко Н.О.
|
4.
|
Ознайомлення
з планами роботи
вчителів та обговорення індивідуальних тем,
над якими вони
працюють.
|
Учителі кафедри
|
5.
|
Погодження графіку
відкритих уроків в рамках
проведення методичного тижня.
|
Учителі кафедри
|
6.
|
Про підготовку
до шкільних та
міських олімпіад з
фізики, інформатики.
|
Тютюнова
О.І.
|
7.
|
Підготувати
учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер-2014»
|
Учителі кафедри
|
8.
|
Розподіл
доручень та завдань між членами МО на новий навчальний рік
|
Тютюнова
О.І.
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
1.
|
Учителям кафедри
підготувати учнів до
участі в шкільних
та міських олімпіадах.
|
Учителі кафедри
|
2.
|
Підготувати варіанти
робіт для проведення
шкільних предметних олімпіад.
|
Учителі кафедри
|
3.
|
Всім вчителям,
членам МО підготуватись до
обміну досвідом з організації науково-дослідницької роботи з учнями; про роботу з
обдарованими дітьми.
|
Учителі кафедри
|
4.
|
Всім вчителям,
членам МО підготуватись до
педагогічного консиліуму по темі: «Практичне застосування елементів інноваційних технологій
на уроках фізики».
|
Учителі кафедри
|
ЗАСІДАННЯ ІІ
жовтень
ТЕМА. Практичне
застосування елементів
інноваційних
технологій на уроках
фізики
№
п/п
|
Зміст |
Відповідальні |
1.
|
Підсумки
шкільної олімпіади юних
фізиків, інформатиків.
|
Учителі кафедри
|
2.
|
Круглий стіл (обмін досвідом):
- організація науково-дослідницької роботи з
учнями;
- робота з обдарованими дітьми;
- результативність навчання в випускних класах, якість знань.
|
Учителі кафедри
|
3.
|
Презентація
електронних уроків з фізики і інформатики та
можливість їх використання в
мультимедійному класі.
|
Бартюк
М.П.
|
4.
|
Обмін
досвідом учителів, членів
МО.
|
Учителі кафедри
|
5.
|
Обговорення відвіданих відкритих уроків
|
Тютюнова
О.І.
|
6.
|
Огляд новинок методичної,
психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
|
Тютюнова
О.І
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
1.
|
Підготувати
учнів до участі
в міських олімпіадах
з фізики, інформатики.
|
Учителі кафедри
|
2.
|
Поповнити
кабінети розробками уроків
з використанням комп’ютерної техніки.
|
Учителі кафедри
|
Звіт за 2014-2015 н.р.
Звіт
Методичного об'єднання вчителів
Методичного об'єднання вчителів
фізики і інформатики
за 2014-2015 н.р.
Протягом 2014-2015 н.р.педагоги, члени методичного об'єднання вчителів фізики і інформатики працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах.
Кадровий потенціал школи характеризується високим професійним рівнем учителів фізики і інформатики .
Методичну роботу в 2014-2015 н.р. було спрямовано на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції профільного навчання, Національної доктрини розвитку освіти, впровадження в інноваційне навчання інтерактивних технологій. У 2014 - 2015 н. р. було окреслено таке коло завдань:
- теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного навчання, їх практичне застосування на уроках, яке впливає на розширення пізнавальних можливостей учня;
- підвищення рівня засвоєння знань, встановлення партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати особистісно - орієнтоване навчання;
- вивчення та впровадження методик і прийомів диференційованого навчання, вдосконалення педагогічної майстерності педагогів;
- розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;
- створення належних умов для розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроку, індивідуальна та групова робота із обдарованими учнями, із слабо встигаючими учнями, корекція знань учнів, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.
за 2014-2015 н.р.
Протягом 2014-2015 н.р.педагоги, члени методичного об'єднання вчителів фізики і інформатики працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах.
Кадровий потенціал школи характеризується високим професійним рівнем учителів фізики і інформатики .
Методичну роботу в 2014-2015 н.р. було спрямовано на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції профільного навчання, Національної доктрини розвитку освіти, впровадження в інноваційне навчання інтерактивних технологій. У 2014 - 2015 н. р. було окреслено таке коло завдань:
- теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного навчання, їх практичне застосування на уроках, яке впливає на розширення пізнавальних можливостей учня;
- підвищення рівня засвоєння знань, встановлення партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати особистісно - орієнтоване навчання;
- вивчення та впровадження методик і прийомів диференційованого навчання, вдосконалення педагогічної майстерності педагогів;
- розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;
- створення належних умов для розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроку, індивідуальна та групова робота із обдарованими учнями, із слабо встигаючими учнями, корекція знань учнів, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.
Було сплановано і проведено5 засідань
методоб’єднання вчителів фізики і інформатики.
У першому семестрі 33 учнів нашої школи взяли участь у
всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер 2014», в якому 6 чоловік одержали
добрий результат.
На
початку року було розпочато цілеспрямовану роботу на підготовку учнів для
участі в олімпіадах різного рівня. Поряд з начиткою нового матеріалу
проводилось повторення пройденого за минулий навчальний рік, нарішування задач
різного рівня складності. А також складено графік роботи з обдарованими дітьми
після уроків. У шкільній олімпіаді брали участь учні 7-11 класів. Переможці
визначались по кожній паралелі і саме ці учні взяли участь у міській олімпіаді
з фізики.
№пп
|
Клас
|
Переможці
|
Вчитель
|
![]()
2
|
7
8
|
Пугачова
Анастасія
Котулич
Карина
Шеркін
Володимир
Вознюк
Микола
Старжинська
Наталя
Кунинець
Юлія
|
Лучко Н.О.
Лучко Н.О.
|
3
|
9
|
Маршук
Олександра
Старосуд
Осана
Капченко
Єлизавета
|
Тютюнова
О.І.
|
4
|
11
|
Коваль
Богдан
|
Лучко
Н.О.
|
На міській олімпіаді Капченко Ліза зайняли призове 3 місце серед 9 класів .
В рамках закладу у жовтні місяці 2014 року був проведений методичний
тиждень, в якому взяли участь всі члени методичного об’єднання. Лучко Н.О
провела відкритий урок з фізики у 8 класі «Звук, джерела звуку» для вчителів
міста.
У січні 2015 року в школі був проведений
тиждень фізики, інформатики і астрономії. Вчителями було проведено цілий ряд
заходів: відкриті уроки з використанням інноваційних технологій, конкурс «Юні
фізики» для учнів 8 класів, конкурс газет про фізику, інформатику і астрономію,
фізичний вечір «Міс фізика-2015» для учнів 8, 9 класів
У березні 2015 року 50 учнів нашої школи брали участь у Всеукраїнському
конкурсі з фізики «Левеня».
Протягом року учнями і вчителями було
виготовлено ряд комп’ютерних презентацій з різних тем та розділів фізики і
інформатики.
У ІІ семестрі Лучко Н.О. провела відкритий
урок з фізики у 7 класі по темі «Світло, джерела світла. Закон прямолінійного
поширення світла» для вчителів міста.
За підсумками навчального року, з метою
вдосконалення навчально-виховного процесу та виявлення недоліків та резервів
для підвищення якості освіти, зібрані та проаналізовані
інформаційно-статистичні матеріали успішності, якості знань. Зроблено аналіз
успішності кожного учня.
Протягом року вчителі відвідували семінари,
конференції, засідання «круглих столів» на базі шкіл міста.
Немає коментарів:
Дописати коментар