План методичного об'єднання

  КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА ІІ-ІІІ СТУПЕНІВ №31

ВІННИЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»










МЕТОДИЧНЕ
ОБ
`ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ
ФІЗИКИ І ІНФОРМАТИКИ



           Голова методичного об`єднання:
Тютюнова Оксана Іванівна





                                     2017-2018 н.р.

  Проблема, над якою працює методоб’єднання

                    вчителів фізики і інформатики :
   «Підвищення ефективності та якості уроку для здійснення розвивально-компетентнісного підходу, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок».
      Вчителі спрямовують свою роботу на впровадження наскрізних ліній на уроках фізики і інформатики, що забезпечить формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що   визначають його поведінку в  життєвих ситуаціях. Реалізація цих ліній забезпечується під час розв’язування практико-орієнтованих задач, ситуативних вправ, проектної діяльності тощо. Вчителі МО використовують навчальні проекти, технології групового навчання , навчання у грі , дискусії конференції, які суттєво доповнюють традиційні форми і методи. Такі уроки спонукають до продуктивної праці, пробуджують інтерес до вивчення предмета, запалюють вогонь творчості, виховують наполегливість, почуття впевненості, віри у свої сили спонукають до творчої діяльності.
Пріоритетні напрямки роботи МО:

1.Впровадження наскрізних ліній на уроках фізики і інформатики, що забезпечить формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що   визначають його поведінку в  життєвих ситуаціях.
2.Організувати  навчально-виховний  процес  з   фізики,  астрономії,  інформатики  так, щоб не лише дати дитині знання, а навчити ними користуватися. Бо знання та вміння взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні, праці (Проект «Обдарована дитина»).
3. Впроваджувати педагогіку партнерства – спілкування, взаємодія та спів-
праця між учителем, учнем і батьками. Учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями та прагненнями, є добровільними та зацікавленими однодумцями, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат.
4.Участь у роботі над проектом «Єдиний інформаційний простір»: наскрізне використання ІКТ  на  уроках     фізики, астрономії  та  інформатики  має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи
 5.Робота над проектом «Плекаємо патріотів України»: роль  і  місце  місцевого  і  краєзнавчого  матеріалу  на  уроках    фізики,астрономії  та  інформатики  для  розвитку  пізнавальних  і  розумових  здібностей  учнів.
  6.Оновлення  змісту  освіти  з   фізики,  інформатики та астрономії  згідно  з  концепцією Нової української школи  на основі  широкого  використання  Нових освітніх стандартів що ґрунтуються на «Рекомендаціях Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (18.12.2006) (проект «Інновації у сучасній школі»).
  5.Творче  використання  додаткових  джерел  та  варіативних  навчальних  посібників  на  уроках  з  метою  поглиблення  знань  учнів  з  предметів.
  6.Науково-дослідницька  діяльність  учнів,  як  одна  з  форм  розвитку  та  заохочення  творчих  здібностей  обдарованих  дітей.  Робота  із  здібними  та  обдарованими  учнями  в  рамках  різних  форм  роботи   (предметних  олімпіад,  конкурсів,  турнірів) ((Проект «Обдарована дитина»).
  7. Вчителям МО працювати на засадах “педагогіки партнерства”.  А саме:
- повага до особистості;
• доброзичливість і позитивне ставлення;
• довіра у відносинах;
• діалог – взаємодія – взаємоповага;
• розподілене лідерство (проактивність, право вибору та відповідальність за нього, горизонтальність зв’язків);
• принципи соціального партнерства (рівність сторін, добровільність прийняття зобов’язань, обов’язковість виконання домовленостей)

 8. Використання  та  вдосконалення  різновидів  самостійної  роботи  на  уроках  та  в  позакласній  роботі.

  ТЕМАТИКА  ЗАСІДАНЬ



ЗАСІДАННЯ  І

                                                     (Організаційне) 
                                         Тема: Концепція Нової школи                          ВЕРЕСЕНЬ
п/п

Зміст


Відповідальні

1
Аналіз роботи МО за минулий рік
Тютюнова О.І.
2
Обговорення  та  затвердження  плану  роботи  МО  на новий навчальний  рік.
Тютюнова О.І.
3.
Розглянути концепцію Нової школи
Тютюнова О.І.
4.
Ознайомлення  з  інструктивно-методичним  листом  про  вивчення  фізики і інформатики  у  2017-2018  навчальному  році   та  навчальною   програмою  з   фізики і інформатики    для  загальноосвітніх  навчальних   закладів.

Лучко Н.О..

5
Представлення та затвердження календарних планів на новий навчальний рік.
Учителі МО
6
Затвердження календарних планів індивідуального навчання
Учителі МО
7
Вивчення  нормативних  документів  щодо  планування  та  викладання    фізики,  інформатики , астрономії в  школі.

Бартюк М.П.
8
Розгляд ключові компетентностей, які  в концепції Нової української школи , та як інформатика і фізика сприяють розвитку цих компетентностей
Бартюк М.П.
9
Ознайомлення з  планами  роботи  вчителів та  обговорення  індивідуальних  тем,  над  якими  вони  працюють.
Учителі  МО
10
Про  підготовку  до  шкільних  та  міських  олімпіад  з  фізики, інформатики.(Проект «Обдарована дитина»)


      Бевзюк Т.В.

11
Підготувати учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер-2016» (Проект «Обдарована дитина»)

Учителі кафедри
12
Розподіл доручень та завдань між членами МО на новий навчальний рік
Тютюнова О.І.

13

Особливості ведення класних журналів 

 

        Пруц О.В.











                                                     ЗАСІДАННЯ  ІІ

                                                                                                         жовтень
ТЕМА. Наскрізне застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі має стати інструментом забезпечення успіху нової української школи.

п/п

Зміст


Відповідальні

1.
Підсумки  шкільної  олімпіади  юних    фізиків,  інформатиків. (Проект «Обдарована дитина»)


Учителі  кафедри

2.
Круглий стіл « Застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі» (обмін досвідом): (Проект «Обдарована дитина»)
- організація науково-дослідницької роботи з учнями;
- робота з обдарованими  дітьми;
- результативність  навчання в випускних класах, якість знань.

Учителі  кафедри

3.
Презентація  електронних  уроків  з  фізики   і інформатики  та  можливість  їх  використання  в  мультимедійному  класі. (Проект «Єдиний інформаційний простір»)

Єринова А.І
4.
Обмін  досвідом  учителів,  членів  МО. Проект «Інновації у сучасній школі»
Грушко М.І.

5.
Підсумок участі у Всеукраїнському конкурсі «Бобер-2017» (Проект «Обдарована дитина»)

Пруц О.В.
6.
Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
Лиса А.В

7.
Формування професійної мотивації школярів у процесі навчання (Проект «Профільне навчання»)
Бондарчук Ю.І.




















ЗАСІДАННЯ  ІІІ

                                            Тема: Знання та вміння,
взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його
життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у
житті, навчанні та праці                                                                         Січень


п/п

Зміст


Відповідальні

1.
Підсумки  міської  олімпіади  з  фізики,  інформатики. Висвітлення  їх  результатів  в  шкільній  газеті, та на  шкільному  Інтернет  сайті. (Проект «Єдиний інформаційний простір»)

Лучко Н.О.

2.
Круглий стіл (обмін досвідом): Знання та вміння,
взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці
 Реформа освіти



Учителі  кафедри

3
Підсумки  успішності  з  фізики,  інформатики  за  І  семестр  2016-2017 навчального  року.
Бартюк М.П.
4.
Затвердження календарних планів та планів індивідуального навчання


Тютюнова О.І.
5
Звіт  вчителів  кафедри  про  роботу  щодо  поповнення  кабінетів  дидактичними  матеріалами.
Учителі  кафедри

6.
Підготовка до проведення тижня фізики і інформатики.
Затвердження графіку відкритих уроків та відкритих виховних заходів
Тютюнова О.І.

7
Ознайомлення з новинками навчально-методичної літератури, з періодичними виданнями. Обговорення статей з методики викладання фізики, інформатики
Лучко Н.О.
8
Підготовка учнів до обласних олімпіад з фізики і інформатики
Учителі  кафедри















                                                           ЗАСІДАННЯ  ІV                                                                                                                                                                                          

ТЕМА. Ефективне використання  нових  педагогічних  технологій  з метою вироблення  в  учнів  умінь  практичного  та  творчого  застосування  набутих  знань                                       Березень
п/п

Зміст


Відповідальні

1

Круглий стіл. Тема: «Ефективне використання  нових  педагогічних  технологій  з метою вироблення  в  учнів  умінь  практичного  та  творчого  застосування  набутих  знань»


Єринова А.І.
2
Організація  диференційованої самостійної навчальної діяльності учнів засобами проектної технології.                                 
Грушко М.І.
3.
Відвідування  та  обговорення відвіданих уроків під час методичного тижня

Учителі  кафедри

4.
Підсумки проведення методичного тижня
Учителі  кафедри

5.
Обговорення  матеріалів  періодичної  преси.
Учителі  кафедри

6
«Формування критичного мислення на уроках фізики» (Проект «Інновації у сучасній школі»)
Бевзюк Т.В.
7
«Групова форма організації діяльності учнів на уроках фізики» (Проект «Інновації у сучасній школі»)

Бондарчук Ю.І.
8
«Використання мережевих технологій у підвищенні фахового рівня» (Проект «Єдиний інформаційний простір»)
Лучко Н.О.
9
Ознайомлення з системою роботи вчителів, що атестуються

Бартюк М.П.
10
Взяти участь у Всеукраїнському конкурсі з фізики «Левеня-2017» (Проект «Обдарована дитина»)

Тютюнова О.І.












ЗАСІДАННЯ  V

                                                                                                                     


ТЕМА.  Роль  зовнішнього  тестування і  якість  шкільної
освіти.

                                                                                                                                Травень
п/п

Зміст


Відповідальні

1
Про виконання навчальних програм

Бевзюк Т.В.
2
Аналіз відкритих уроків, проведених членами МО за навчальний рік.
Бартюк М.П.
3
Аналіз участі учнів у предметних конкурсах

Пркц О.В.
4
Стан  організації  і  проведення  повторення  програмового  матеріалу.

Учителі  кафедри
.

5
Про  підготовку  учнів  11-х  класів  до  зовнішнього  тестування  .
Лучко Н.О.
 Бевзюк Т.В.
6
Обмін  досвідом  вчителів  з  даної  теми.
Учителі  кафедри

7
Рекомендації  та  побажання  щодо  роботи  творчої  групи  на  2018-2019  навчальний  рік.

Учителі  кафедри







ЗАСІДАННЯ  І

                                                     (Організаційне)                              ВЕРЕСЕНЬ
п/п

Зміст

Відповідальні

1.
Обговорення  та  затвердження  плану  роботи  МО  на новий навчальний  рік.
Тютюнова О.І.
2.
Ознайомлення  з  інструктивно-методичним  листом  про  вивчення  фізики і інформатики  у  2014-2015  навчальному  році   та  навчальною   програмою  з   фізики і інформатики    для  загальноосвітніх  навчальних   закладів.
Тютюнова О.І.
3.
Вивчення  нормативних  документів  щодо  планування  та  викладання    фізики,  інформатики , астрономії в  школі.
Лучко Н.О.
4.
Ознайомлення з  планами  роботи  вчителів та  обговорення  індивідуальних  тем,  над  якими  вони  працюють.
Учителі  кафедри
5.
Погодження  графіку  відкритих  уроків в рамках проведення методичного тижня.
Учителі  кафедри
6.
Про  підготовку  до  шкільних  та  міських  олімпіад  з  фізики, інформатики.
Тютюнова О.І.
7.
Підготувати учнів до участі у Всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер-2014»
Учителі кафедри
8.
Розподіл доручень та завдань між членами МО на новий навчальний рік
Тютюнова О.І.

 

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

1.
Учителям  кафедри  підготувати  учнів  до  участі  в  шкільних  та  міських  олімпіадах.

 

Учителі  кафедри

 

2.
Підготувати  варіанти  робіт  для  проведення  шкільних  предметних  олімпіад.
Учителі  кафедри
3.
Всім  вчителям,  членам  МО  підготуватись  до  обміну досвідом  з організації науково-дослідницької роботи з учнями; про роботу з обдарованими  дітьми.
Учителі  кафедри
4.
Всім  вчителям,  членам  МО підготуватись  до  педагогічного  консиліуму  по темі: «Практичне  застосування елементів  інноваційних  технологій  на  уроках фізики». 

 

Учителі  кафедри

 


                                        
    


ЗАСІДАННЯ  ІІ
                                                                                                         жовтень
ТЕМА. Практичне  застосування елементів  інноваційних
технологій  на  уроках  фізики
п/п

Зміст

Відповідальні

1.
Підсумки  шкільної  олімпіади  юних    фізиків,  інформатиків.
Учителі  кафедри
2.
Круглий стіл (обмін досвідом):
- організація науково-дослідницької роботи з учнями;
- робота з обдарованими  дітьми;
- результативність  навчання в випускних класах, якість знань.
Учителі  кафедри
3.
Презентація  електронних  уроків  з  фізики   і інформатики  та  можливість  їх  використання  в  мультимедійному  класі.
Бартюк М.П.
4.
Обмін  досвідом  учителів,  членів  МО.
Учителі  кафедри
5.
Обговорення відвіданих відкритих уроків
Тютюнова О.І.
6.
Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
Тютюнова О.І

 

ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

1.
Підготувати  учнів  до  участі  в  міських  олімпіадах  з  фізики, інформатики.
Учителі  кафедри
2.
Поповнити  кабінети  розробками  уроків  з  використанням  комп’ютерної  техніки.
Учителі  кафедри

 

Звіт за 2014-2015 н.р.



                         Звіт

                   Методичного об'єднання вчителів
                    фізики і інформатики

                               за 201
4-2015 н.р.

      Протягом 2014-2015 н.р.педагоги, члени методичного об'єднання вчителів фізики і інформатики працювали над вирішенням першочергових завдань навчання та виховання учнів у сучасних умовах.


     Кадровий потенціал школи характеризується високим професійним рівнем учителів фізики і  інформатики .

    Методичну роботу в 201
4-2015 н.р. було спрямовано на реалізацію Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції профільного навчання, Національної доктрини розвитку освіти, впровадження в інноваційне навчання інтерактивних технологій. У 2014 - 2015 н. р. було окреслено таке коло завдань:

- теоретичне засвоєння форм і методів інтерактивного навчання, їх практичне застосування на уроках, яке впливає на розширення пізнавальних можливостей учня;

- підвищення рівня засвоєння знань, встановлення партнерських взаємостосунків між учителем і учнями, які найкраще сприятимуть співробітництву, порозумінню і доброзичливості, дадуть змогу реалізувати особистісно - орієнтоване навчання;

- вивчення та впровадження методик і прийомів диференційованого навчання, вдосконалення педагогічної майстерності педагогів;

- розвиток учнів з урахуванням їхніх вікових, фізіологічних, психологічних, індивідуальних особливостей;

- створення належних умов для розумового, морального й фізичного розвитку кожного учня.

    У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроку, індивідуальна та групова робота із обдарованими учнями, із слабо встигаючими учнями, корекція знань учнів, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання.
Було сплановано і проведено5 засідань методоб’єднання вчителів фізики і інформатики.
У першому семестрі 33  учнів нашої школи взяли участь у всеукраїнському конкурсі з інформатики «Бобер 2014», в якому 6 чоловік одержали добрий результат.
   На початку року було розпочато цілеспрямовану роботу на підготовку учнів для участі в олімпіадах різного рівня. Поряд з начиткою нового матеріалу проводилось повторення пройденого за минулий навчальний рік, нарішування задач різного рівня складності. А також складено графік роботи з обдарованими дітьми після уроків. У шкільній олімпіаді брали участь учні 7-11 класів. Переможці визначались по кожній паралелі і саме ці учні взяли участь у міській олімпіаді з фізики.
№пп
Клас
Переможці
Вчитель
1
2
           7
         8
Пугачова Анастасія
Котулич Карина
Шеркін Володимир
Вознюк Микола
Старжинська Наталя
Кунинець Юлія
Лучко Н.О.
Лучко Н.О.
  
    3
9
Маршук Олександра
Старосуд Осана
Капченко Єлизавета
Тютюнова О.І.
4
11
Коваль Богдан
Лучко Н.О.
   
  На міській олімпіаді Капченко Ліза  зайняли призове 3 місце серед  9 класів .
       В рамках закладу у жовтні місяці 2014 року був проведений методичний тиждень, в якому взяли участь всі члени методичного об’єднання. Лучко Н.О провела відкритий урок з фізики у 8 класі «Звук, джерела звуку» для вчителів міста.
      У січні 2015 року в школі був проведений тиждень фізики, інформатики і астрономії. Вчителями було проведено цілий ряд заходів: відкриті уроки з використанням інноваційних технологій, конкурс «Юні фізики» для учнів 8 класів, конкурс газет про фізику, інформатику і астрономію, фізичний вечір «Міс фізика-2015» для учнів 8, 9 класів
    У березні 2015 року 50 учнів  нашої школи брали участь у Всеукраїнському конкурсі з фізики «Левеня».
    Протягом року учнями і вчителями було виготовлено ряд комп’ютерних презентацій з різних тем та розділів фізики і інформатики.
   У ІІ семестрі Лучко Н.О. провела відкритий урок з фізики у 7 класі по темі «Світло, джерела світла. Закон прямолінійного поширення світла» для вчителів міста.
    За підсумками навчального року, з метою вдосконалення навчально-виховного процесу та виявлення недоліків та резервів для підвищення якості освіти, зібрані та проаналізовані інформаційно-статистичні матеріали успішності, якості знань. Зроблено аналіз успішності кожного учня.
    Протягом року вчителі відвідували семінари, конференції, засідання «круглих столів» на базі шкіл міста.

Немає коментарів:

Дописати коментар